Thursday, October 28, 2010

Foxy enough for you? ^..^

(another bilingual post. click for fullsize pics)
二ヶ国語 クリックで大きくなるピクっす^^

Spooking Dollie with the foxy ears and tail. Hehe, she's so plump, yummy-looking ; )
Got the Halloween Group Gifts already? Click the poster for the 2010 gift. The pumpkin bag on the table for the 2009 gift =^.~= Hurry, there's only a few more days till Halloween^^b

ドリー食べちゃうぞ~~~ w 
ハロウィンギフトもうゲットしました?新作はポスターぽち、去年のはテーブルの上、一昨年のは床に転がってる袋です^^ お早めに!





TPV Updates:
TPV viewer dev teams have been promising major updates these few weeks. I assumed they were all working on bringing in Mesh Imports, which is now into Open Beta on LL's test grid. But apparently, there was one humongous glitch with LL's mesh imports - while everything else is being provided as open source to third party devs, a vital component for rendering the imported mesh data into SL, called the Convex Decomposition Library, turns out to be part of the Havok server, which LL lincenses from Intel, and thus can not be redistributed to third parties... Meaning, the meshes work only with Linden V2 - which no more than 20% of the SL population uses as of recent stats. Having been dropped this bomb recent meetings with Linden Lab, TPV dev teams are currently searching for open source alternatives to the licensed Intel library. And that may take a little time... But then again, there seems to be a whole bunch of other problems that still need to be worked out with mesh importing itself, which may also take some time anyway ;p
今月に入って各サードパーティ・ビュア(TPV)、そろって「重要なアップデート」 的なリリースを予告。メッシュ・インポートもオープンベータ開始で、それに備えた機能がいろいろ来るのでは、と思いきやw 最近行われたTPVとリンデンラボ開発者の会議で、そのメッシュ・インポートに関する重大な問題が判明。メッシュのデータを持ってきても、それをSLの世界で涌かせるためのライブラConvex DecompositionというのがHAVOKサーバのもので、インテルからライセンス。よって、第三者へ再配布不可。あれま、、、まじっすか、、、これ以外なら何でもオープンソースでサードパーティに提供できるし、メッシュ普及のためなら何でも上げ膳据え膳協力惜しまないけど、これだけはダメ、って。と、なると、当面メッシュが使えるのは、現在に至って普及率いまだ20%そこそこのリンデン純正V2のみ、 、、いま必死にフリーラインセンスで使える代わりのライブラリを探してるらしいです。候補はいくつかあるみたいだけど、ある程度時間がかかるかもと、見通しはたってないようです。ただ、メッシュインポート全般で課題がまだまだもさっとあるようでもあるし、リンデン自体もメッシュを成功させるためには皆一緒にドンっとタイミング合わせて行きたいって認識あるようなので、、、

And so, it may be some time before we see meshes in the Main Grid. But we are seeing the promised important updates from the TPVs. Nothing flashy, but a lot of thorough bug fixing - like the latest Kirstens S20(40) for which Kirstenlee went back to proofread the code line by line. Imprudence has released it's stable 1.3.0, based on which they are adding on new features in their weekly Experimental releases. Phoenix, who just got incorporated as an NPO, hasn't come up with any new release since Oct5, but say they have major bugs fixed as of their 225 and 337, and have retired their initial 1.5.0 release, which is now blocked. They explain that the older, sanitized version of the Emerald release was filled with bugs, but I suppose there still were some residual compliance issues. Ascent, meanwhile, still is the most stable among the TPVs to begin with, IMO. And yet, despite dev team visions of keeping Ascent simple, it's probably the most feature-rich, and even supports the new LL-style multiple attachments.
というわけで、メッシュインポートはちっくり遅れそうではあるものの、各TPV とも予告どおり(それなりにw)重要なアップデートをリリースしてます。主に徹底したバグフィックスが中心で、地味ですけど。たとえばKirstensは手作業でコードをすべてチェックしなおしたS20(40)。Imprudenceは安定バージョン1.3.0を区切りとして、それをベースに新機能を加えたExperi mentalリリースを週一ペースで。NPOとして法人化したPhoenixは10月5日から新リリースはないものの、225と最新373までに大きなバグは大体解消とのことで、解毒版エメのままでバグが多かった1.5.0をリタイヤさせてます。旧バージョンでログイン不可で、アップグレード要求されます。Ascentは当初から一番安定してる気がしますけど、シンプルにという開発者達のビジョンとは裏腹に、リンデン式マルチアタッチなど新機能が一番充実してるようでもあります。

On a brighter note, Qarl Fizz (formerly Qarl Linden) who brought us sculpties and mesh imports, before being abruptly laid off by LL in August, then being totally disillusioned when Emeraldgate broke out just days after he joined the team.... well, he's back! He released a new building tool for free use by TPVs - the Qarl Align Tool that's already been implemented in the latest Ascent and Imprudence releases, and due also in Kirstens next Build 41 release. You can see the tutorial for the tool and read his message in his blog :)
明るいニュースとしては、SLにスカルプティやメッシュインポートをもたらした QarlFizz(カール・フィズ、元QarlLinden)さん健在ということで、サードパーティのみなさん御自由にお使いくださいって、ビルダー用のツールを公開。作成メニューに足し加えられた新コマンドで、並べられたプリムを自動的に整列、リンクすれば出来上がり、な機能です。Imprudenceのブログなどでチュトリアルビデオもありますんで、そちらを^^ImprudenceとAscentの最新バージョンで既に実装済み、Kirstensも次回実装の予 定です。ラボを突然解雇され、エメに移った途端に事件発覚で裏切られ、うんざりって姿を消してしまったって一部で伝えられてたカールさんでしたが、「やっぱりSLって画期的で面白すぎ。今後も積極的に関わっていきたい」とのことです^^

 
Current Versions:

Imprudence
Experimental 2010.10.23

Ascent 1.4.3.0 Oct24 2010

Kirstens s20 build40 Oct20 2010

Phoenix 1.5.1.373 Oct05 2010

And if that's not foxy enough, try Super Foxy?^^








Credits:
Foxy ears and tail from UmiUsagi's Halloween Group Gift packages (they come with full outfits), and they even twitch and sway XD Shin boots and hightops from League., with white socks borrowed from somewhere - I forgot, LOL. Purple minidress from Linc. Super costume, a Themeory special by Dernier Cri, mixed with miniskirt from Blow-Up. And lots of fun with tattoo-layer makeup : ) And oh yeah! The new prim eyes I got from Umetaro Mayo of Umedama Holic, in greyish blue for added foxiness =^v^=

Cya! Happy Halloween! Megg =^.^=/
.